loading...
سیستم عامل
سعید بازدید : 39 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

win7  sp1 دانلود نسخه نهایی سرویس پک ۱ ویندوز ۷ – Microsoft Windows 7 Service Pack 1 RTM

امروز ، سرویس پک شماره ۱ ویندوز محبوب و دوست داشتنی ۷ ، تایید شد ! چندین روز پیش ، آپدیتی با عنوان سرویس پک ۱ در وبسایت های مختلفی عرضه شد که نیاز به بررسی و تایید داشت. تیم دانلودها بررسی های لازم را انجام داد و تایید این نسخه را به اطلاع کاربران و همخوانی کامل و دقیق آن با نسخه قرار گرفته در سایت مایکروسافت را اعلام می دارد. توضیحات کامل نصب و شرایط نصب این آپدیت برای ویندوزهای ۷ شما ، در ادامه مطلب به طور کامل و قدم به قدم نوشته شده است. شما از هم اکنون می توانید این آپدیت تایید شده و سالم را به صورت رایگان و با لینک مستقیم از وبسایت دانلودها دریافت نمایید.

|این نسخه ، تنها سرویس پک ۱ برای ویندوز ۷ بوده و شامل خود ویندوز نمی شود|

 

سعید بازدید : 63 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

Portable Micro Windows XP (2010) - ویندوز ایکس پی بدون نیاز به نصب

 

آیا تا به حال شده است که به یک ویندوز بدون نیاز به نصب نیاز پیدا کنید ؟! برای مثال وقتی بر روی رایانه ای ویندوز 7 نصب باشد و بخواهید کار کوتاهی را از طریق ویندوز ایکس پی بر روی همین ویندوز انجام دهید، در این مواقع یک ویندوز بدون نیاز به نصب می تواند بسیار کارساز باشد. یا شاید هم برای شما پیش آمده باشد که ویندوز XP تان خراب شده باشد ونتوانید وارد آن بشوید و یا به دلیل ویروسی شدن سیستم شما بقدری کند شده است که قادر به انجام کاری نیستید که در این مواقع استفاده از ویندوز های پرتابل می تواند گزینه مناسبی باشد. البته این را هم در نظر بگیرید که شاید شما با درایو ویندوز خود کار دارید و نمی خواهید آن را فرمت کنید تا Win XP جدیدی را نصب کنید. در این گونه مواقع این گونه ویندوز های پرتابل می توانند باعث شوند که شما به اطلاعات هارد خودتان دسترسی داشته باشید.
Micro Windows XP نسخه پرتابل ویندوز ایکس پی است که می تواند با استفاده از سی دی یا فلش اجرا شود. با این ویندوز کم حجم بدون نیاز به نرم افزار های ماشین مجازی از جمله VMWARE به راحتی می توانید ویندوز ایکس پی پرتابل را در هر Windows دیگری اجرا کنید. این Windows کاملا آپدیت شده می باشد و تمام امکانات یک ویندوز ایکس پی را داراست و به راحتی می توانید از آن به صورت اشتراکی و بدون نیاز به نصب استفاده کنید. هم اینک شما عزیزان می توانید با دانلود کم حجم و به راحتی این پک با ارزش را از وب سایت دانلود رایگان نرم افزار دریافت و از آن لذت ببرید. امیدواریم با دانلود ویندوز ایکس پی پرتابل بتوانید مشکلاتی که گاهی با خرابی ویندوزتان دارید را مرتفع کنید.

 

سعید بازدید : 73 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

Elive 2.0


شاید شما هم از جمله افرادی بوده اید که آرزوی داشتن یک سیستم عامل کامل و کاربردی بر روی فلش مموری یا سی دی، بدون نیاز به نصب را داشته اید! از دست دادن سیستم عامل به طور ناگهانی و نداشتن فرصت کافی جهت نصب مجدد و دستیابی به اطلاعات ارزشمند، عواملی هستند که کاربران را به استفاده از این سیستم عامل ترغیب می کنند. هم اکنون آسان دانلود باری دیگر برای اولین بار در ایران، یکی از کامل ترین سیستم عامل های Live را با قابلیت های ویژه و کاربردی، جهت رفاه کاربران و استفاده کاربردی از آن، معرفی می کند...
سیستم عامل Elive یک سیستم عامل کامل برای انواع کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها در مواقع اضطراری به شمار می آید. از طرفی این سیستم عامل با هسته بسیار پایدار لینوکس دبیان (Debian GNU/Linux) بنیان نهاده شده و بر اساس تغییراتی خاص و بهینه شده جهت رفع نیازهای کاربر منتشر شده است. نسخه کامل Elive می تواند جانشین مناسب برای سیستم عامل فعلی کاربر با امکاناتی ویژه باشد. جذاب ترین قابلیت این سیستم عامل سازگاری آن با کمترین مشخصات سخت افزاری، در حد یک سیستم با پردازنده 100 مگاهرتز و 64 مگابایت حافظه رم است. مدت زمان نصب این سیستم عامل تنها مدت زمان کپی کردن آن بر روی فلش مموری یا سی دی بواسطه نرم افزار موجود در پک می باشد و بعد از آن تنها در کمتر از 30 ثانیه می توان از روی فلش، سیستم عامل را راه اندازی نمود.
هدف بزرگی که این سیستم عامل به گفته سازندگانش دنبال کرده است، ایجاد یک محیط بسیار امن و پایدار، کاربردی و قدرتمند با پردازش بالا و قابل نصب بر روی سیستم های قدیمی با رابط کاربری بسیار جذاب است که چشمان هر بیننده ای را به خود خیره می سازد. پایداری واقعی سیستم عامل Elive باعث شده است تا این سیستم عامل طی یک مدت بسیار طولانی، بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه دهد و هیچگاه دچار مشکلات بزرگ نشود. سرعت بسیار بالا در پردازش و اجرا، عدم مواجهه با خطاهای پی در پی و بی مورد، محیطی بسیار امن و به دور از هر گونه ویروس و تروجان و بد افزارها نیز تضمین کننده این راه است. سیستم عامل Elive با همراه داشتن نرم افزارهای کاربردی و از پیش نصب شده جهت رفاه حال کاربران آماده شده است. این نرم افزارها شامل ابزار Office، ابزارهای Multimedia و حتی برخی از بازی هاست. کاربر در این این سیستم عامل می تواند به راحتی به تماشای فیلم مورد علاقه خود با فرمت های جدید تصویری، ویرایش حرفه ای صوت و تصویر، ایجاد کیفیت بیشتر در تصاویر، اضافه نمودن افکت ها و حتی ایجاد تغییرات ساختاری بپردازد. از طرفی می تواند فیلم های DVD مورد علاقه خود را با منوی مورد نیاز آن ایجاد و رایت نماید و یا حتی موسیقی متن مورد علاقه خود را به فایل تصویری مورد نظرش (بدون نیاز به نصب هیچ ویرایشگری) اضافه نماید. از طرفی سیستم عامل Elive به کاربرانش این امکان را می دهد تا به ساخت انیمیشن های سه بعدی بپردازند. به کار بردن نرم افزارهای متن باز در این سیستم عامل، هموار کننده راه این سیستم عامل و عامل مهم گسترش و محبوبیت روز افزون آن است. این بدان معناست که کاربر می تواند به راحتی به سورس برنامه های این سیستم عامل بدون هیچ محدودیتی دست یابد و حتی آنها را بهینه سازد و یا تغییرات مورد نظر خود را اعمال نماید. جالب است بدانید سیستم عامل Elive تنها جهت رضایت و خوشایندی کاربران طراحی شده است و هیچ جنبه مادی را برای کار خود دنبال نکرده است، و این بنیان کاری امری شده است تا موفقیت این سیستم عامل، تضمین شود. (شعار سازندگان Elive بر این اصل است که سیستم عامل Elive تنها یک هنر است و صرفا یک تعهد و انجام وظیفه نیست.) لازم به ذکر است، سیستم عامل Elive تنها برای کاربران تازه کار و معمول اینترنتی طراحی نشده است و اساس کار آن جهت رفع نیاز کاربران حرفه ای اینترنت نیز بوده است. دانستن این نکته ضروری است که نسخه پرتابل (قابل حمل بر روی فلش یا سی دی) سیستم عامل Elive صرفا یک نسخه نمایشی از امکانات کلی آن به حساب می آید و تمامی امکانات و ویژگی های خاص را در نسخه نصب شده بر روی فلش مموری یا سی دی، مشاهده نمی شود  و در صورتی که از این سیستم عامل ارزشمند، لذت بردید، می توانید نسخه کامل با تمامی امکانات خاص آن را به صورت کامل بر روی سیستم خود نصب کرده و بهره ببرید. در حقیقت سیستم عاملی که در حال حاضر در اختیار شماست، بسیار جالب و قدرتمند، با برخی امکانات خاص و بسیار کاربردی، بر روی فلش مموری (تحت عنوان نسخه Elive Stable) است.

سعید بازدید : 121 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)
Platform: Solaris 10 OS, X64/X86

Language: Multi-language

Solaris operating system is a well know free OS developed by Sun and is best known for its multi-symmetric support. Like Linux, it's free and installable on PC.

Solaris is a UNIX-based operating system introduced by Sun Microsystems in 1992 as the successor to SunOS.

Solaris is known for its scalability, especially on SPARC systems, and for originating many innovative features such as DTrace and ZFS.Solaris supports SPARC-based and x86-based workstations and servers from Sun and other vendors, with efforts underway to port to additional platforms.

Solaris is certified against the Single Unix Specification. Although it was historically developed as proprietary software, it is supported on systems manufactured by all major server vendors, and the majority of its codebase is now open source software via the OpenSolaris project.

Review of Sun Solaris 10

For some time now, I have been tinkering with Solaris 10; the robust Unix from Sun Microsystems. In the past, I have posted news of the free Solaris media kit and its pictures as well as published news of Open Solaris starter kit give away.

With Sun releasing Solaris source code under the CDDL license and naming it Open Solaris, a number of clones of Solaris have cropped up in the past two years or so, such as Nexenta, Belenix and SchilliX. But Sun also provides Solaris in the form of Solaris Express incorporating the latest advances. And Solaris Express acts as a sand box with many new features eventually make their way into Solaris OS after a period of incubation.

Even though Solaris was originally designed for SPARC (Scalable Processor Architecture) hardware, it also supports Intel platforms. This has thrown open the doors for the hordes of Solaris enthusiasts who couldn't afford a SPARC based computer, to install Solaris on their PC and take it for a run.

Once you get hold of the CD/DVD containing Solaris 10, the next step is to install it. Installing Solaris from CD/DVD is a very simple and straight forward process. As long as you have a minimum of 256 MB RAM, you can go ahead with installing it. But any less memory means you will have to upgrade your PC memory before you can start installing Solaris.

I did not encounter any problems at the time of installation. And in no time, I was able to install Solaris and boot into it. Solaris 10 bundles with it mainly two desktops - them being Common Desktop Environment (CDE) and the Java Desktop System which is actually the Gnome desktop built on top of the Java framework.

in it for some time, I found the CDE to be a very functional desktop. To put it succinctly, it has some elements of the AfterStep window manager in GNU/Linux with lots of additional useful features.

In CDE, each component including the Panel can be minimized to the Desktop and all minimized applications are neatly arranged as icons on the Desktop. CDE also saves the state of a running application when you log out. And when you log back in, the application is automatically opened and displayed in its previous position.

Sun provides each Solaris user a choice of subscribing to the Sun Connection. It is a paid subscription and once you join it, you can use the Sun update manager to provide you suggestions, automatically manage updates, prioritize and keep a history of updates. OR you can also choose to apply the updates manually without any assistance. You can also download the latest patches and driver updates at sunsolve.sun.com.

Solaris Management Console 2.11

Considering that Java language is being developed by Sun, it is no surprise that it plays a very important role in Solaris. For instance, to do system administration tasks, Solaris has an all-in-one GUI toolkit in Solaris Management Console which has been developed using Java.

While it is also possible to use commands to achieve system and network administration tasks, SMC happens to be the preferred way. Here you can know about the status of your system such as your system information, processes running, logs, performance and so on. More over, it contains options to do almost all system administration tasks such as managing users, system configuration, managing services, storage, devices and hardware
سعید بازدید : 85 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

KolibriOS یک سیستم عامل کم حجم و فوق العاده کوچک x86مخصوص سیستم های ۳۲بیتی است که شروع پروژه این سیستم عامل به سال ۲۰۰۴ بر می‌گردد و بیشتر جامعه توسعه دهنده آن به اتحاد جماهیر شوروی سابق بر میگردد .

اما مهمترین خصیصه این سیستم عامل حجم بسیار کم و متحیر کننده آن است به طوری شما میتوانید آن را بر روی یک فلاپی دیسک کپی کرده و اجرا کنید .

جالب اینجاست که مدت زمان بوت شدن این سیستم عامل پس از روش شدن سیستم تنها ۴ ثانیه است !

KolibriOS تکه ای از یک برنامه نویسی متحیر کننده است. یک سیستم عامل با محیط گرافیکی کامل و ویرایشگرهای متنی ، شبکه ، بازی ، مرورگر ، رسانه ها و تعداد زیادی قابلیتهای مفید دیگر که همگی آنها در یک فلاپی ۱٫۴۴ مگابایتی قرار می‌گیرند !
KolibriOS نیازی به نصب ندارد … تنها کافی است آن را بر روی فلاپی و یا یک عدد سی دی کپی کنید و سپس سیستم را ریستارت و از روی فلاپی یا سی دی بوت کنید تا وارد KolibriOS شوید .

در سایت KolibriOS دو نسخه برای دریافت قرار داده شده – یک نسخه ۲ مگابایتی مخصوص فلاپی دیسک و یک نسخه ۳ مگابایتی برای رایت بر روی سی دی که نسخه ۳مگابایتی هم هنوز باورنکردنی و کوچک است !

در سایت KolibriOS هیچ اشاره‌ای به سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن نشده است . اما من حدس میزنم که اون رو بتونید روی هر سیستم عتیقه‌ای هم نصب کنید !
سرعت بالا آمدن و خاموش شدن فوق العاده بالای KolibriOS اولین چیزی است که همگان را متحیر می‌سازد . شاید چیزی شبیه خاموش و روش کردن یک لامپ !

رابط گرافیکی سیستم عامل زیاد بالا نیست و آدم رو بیشتر به یاد ویندوز ۳٫۱ مایکروسافت می‌اندازه ، اما قطعا همین گرافیک و ابزارهای موجود در سیستم عامل با حجم ۲مگابایت برای هیچ‌کس قابل تصور و قبول نیست.
بازی های مختلف و پرطرفدار ، برنامه های اتصال به اینترنت و مسنجر ، ماشین حساب – برنامه های تست سخت افزار – برنامه‌های پخش فیلم و موزیک ، برنامه نمایش تصاویر GIF متحرک ، که ویندوز۷ هم قادر به اجرای آنها نیست : )) ! برنامه های مدیریت فایل ، ویرایشگرهای متنی و ده‌ها برنامه جالب دیگر … از ابزارهای این سیستم عامل هستند .
شاید علاوه بر تست این سیستم عامل هیجان انگیز ، یکی از استفاده‌های خوب KolibriOS میتواند برای زمانی باشد که مثلا ویندوز رایانه‌تان به مشکل برخورد کرده و به اصطلاح بالا نمی‌آید ، با استفاده از KolibriOS میتوان به فایلهای هارد دیسک دسترسی پیدا کرد و مثلا از اطلاعاتی که در درایو ویندوز قرار دارند نسخه پشتیبان تهیه کرد و سپس اقدام به نصب ویندوز کرد

 

سعید بازدید : 53 پنجشنبه 22 دی 1390 نظرات (0)

دانلود سیستم عامل اندروید Android OS v2.2 R2

| توضیحات نصب نرم افزار و بازی همراه با نسخه ی جدید تر سیستم عامل اندروید به پست اضافه شد |

| برای اولین بار در میان وب سایت های ایرانی با لینک مستقیم |
| دانلود رایگان سیستم عامل اندروید Android OS v2.2 قابل نصب و اجرا در کامپیوتر و لپ تاپ |

در این پست وب سایت میهن دانلود سیستم عاملی را با عنوان Android برایتان آماده کرده ایم. این سیستم عامل که توسط کمپانی معروف گوگل عرضه شده در مدت زمانی بسیار کم در لیست پرطرفدارترین سیستم عامل گوشی های موبایل قرار گرفت و جالب است بدانید که یکی از رقبای اصلی سیستم های iOS و Symbian می باشد. شاید این اولین باری است که می شنوید، می توان یک سیستم عامل موبایل را بر روی کامپیوتر نصب کرد. در واقع کمپانی گوگل سیستم عامل اندروید را در چندین نسخه مختلف منتشر کرده که علاوه بر کاربران موبایل، دارندگان کامپیوترهای خانگی و لپ تاپ ها و نیز تبلت ها بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین شما به راحتی می توانید سیستم عامل اندروید را در کنار سیستم عامل اصلی کامپیوتر خود یعنی ویندوز نصب کنید و از آن استفاده نمایید. البنه نسخه های سازگار این سیستم عامل با کامپیوترهای خانگی هنوز مراحل آزمایشی را سپری می کند و گوگل صرفآ آنرا جهت آشنایی بیشتر کاربران با سیستم عامل جدید خود منتشر کرده است. از دیگر ویژگی های این سیستم عامل می توان به امکان Live اشاره نمود که با این امکان نیازی نیست که شما حتی آنرا روی سیستم خود نصب کنید، فقط کافیست تا آنرا روی یک سی دی یا فلش ذخیره کنید و سپس آنرا اجرا نمایید.
جهت دانلود و توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 69
  • بازدید کلی : 1,896